Banque de données en santé publique

Aide

Résultats de votre recherche

Votre recherche

mc.\*:("Commercialisation")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Année de publication [ap]

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Langue [la]

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Origine [or]

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Résultats 1 à 25 sur 1076

  • Page / 44

Export

Sélection :

  • et

The Mouseketeers : People make the difference. = Une différence inspirée par des gens différents.EDWARDS (Peggy); DE GASPE BEAUBIEN (Philippe); KNOX (Marilyn) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S33-S36, issn 0008-4263ARTICLE.

Une différence inspirée par des gens différents.EDWARDS (Peggy); DE GASPE BEAUBIEN (Philippe); KNOX (Marilyn) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S35-S39, issn 0008-4263ARTICLE.

Trente ans de marketing et de communications efficaces.EDWARDS (Peggy); DE GASPE BEAUBIEN (Philippe); KNOX (Marilyn) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S6-S14, issn 0008-4263ARTICLE.

The mouse under the microscope : Keys to ParticipACTION's success. = Facteurs clés du succès de ParticipACTION.LAGARDE (Francois); DE GASPE BEAUBIEN (Philippe); KNOX (Marilyn) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S20-S24, issn 0008-4263ARTICLE.

No country mouse : Thirty years of effective marketing and health communications. = Trente ans de marketing et de communications efficaces.EDWARDS (Peggy); DE GASPE BEAUBIEN (Philippe); KNOX (Marilyn) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S6-S13, issn 0008-4263ARTICLE.

PartidpACTION : This mouse roared, but did it get the cheese ? = ParticipACTION a-t-il eu les effets visés ?BAUMAN (Adrian); MADILL (Judith); CRAIG (Cora-L) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S14-S19, issn 0008-4263ARTICLE.

The QAU : friend, not foe.SEWELL (A.F.); SPENCER (C.D.).1991; 509-511, issn 0091-2700ARTICLE.

Le défi du bilinguisme : Des campagnes réussies dans les deux langues.LAGARDE (Francois); DE GASPE BEAUBIEN (Philippe); KNOX (Marilyn) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S32-S34, issn 0008-4263ARTICLE.

The challenge of bilingualism : ParticipACTION campaigns succeeded in two languages. = Le défi du bilinguisme : Des campagnes réussies dans les deux langues.LAGARDE (Francois); DE GASPE BEAUBIEN (Philippe); KNOX (Marilyn) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S30-S32, issn 0008-4263ARTICLE.

Facteurs clés du succès de ParticipACTION.LAGARDE (Francois); DE GASPE BEAUBIEN (Philippe); KNOX (Marilyn) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S22-S26, issn 0008-4263ARTICLE.

ParticipACTION : faire bouger les choses et les gens. Un succès de marketing et de communications.DE GASPE BEAUBIEN (Philippe); KNOX (Marilyn); DAFOE (Gerald) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; 49p., issn 0008-4263FASCICULE.

ParticipACTION a-t-il eu les effets visés ?BAUMAN (Adrian); MADILL (Judith); CRAIG (Cora-L) et al.REVUE CANADIENNE DE SANTE PUBLIQUE : CANADIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2004; S15-S21, issn 0008-4263ARTICLE.

Of mugs and marketing.GOLDSTEIN (J.H.).JOURNAL OF THE AMERICAN MEDICAL ASSOCIATION. 1991; 2391-2392, issn 0098-7484ARTICLE.

Getting your message out with social marketing.MANOFF (R.K.).AMERICAN JOURNAL OF TROPICAL MEDICINE AND HYGIENE. 1997; 260-265, issn 0002-9637ARTICLE, COMMUNICATION.

HIDDEN in PLAIN SIGHT : Marketing Prescription Drugs to Consumers in the Twentieth Century.GREENE (Jeremy-A); HERZBERG (David).AMERICAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2010; 793-803, issn 0090-0036ARTICLE.

Availability of medicines in the European Union : results from the EURO-medicines project. FOLINO-GALLO (P.); WALLEY (T.); FROLICH (J.C.) et al.EUROPEAN JOURNAL OF CLINICAL PHARMACOLOGY. 2001; 441-446, issn 0031-6970ARTICLE.

Scientific and commercial development of human cell lines : issues of property, ethics, and conflict of interest.CURRAN (W.J.).THE NEW ENGLAND JOURNAL OF MEDICINE. 1991; 998-1000, issn 0028-4793ARTICLE.

Femidom : chronique d'une commercialisation avortée. SOUYRIS (A.).LE JOURNAL DU SIDA. 1996; 27-28, issn 1153-0863ARTICLE.

A model for marketing in the military health care setting.RUBENSTEIN (D.A.).MILITARY MEDICINE. 1990; 362-367, issn 0026-4075ARTICLE.

Waking a Sleeping Giant : The Tobacco Industry's Response to the Polonium-210 Issue.MUGGLI (Monique-E); EBBERT (Jon-O); ROBERTSON (Channing) et al.AMERICAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. 2008; 1643-1650, issn 0090-0036ARTICLE.

État de situation sur la consommation d'alcool au Québec et sur les pratiques commerciales de la Société des alcools du Québec. La consommation d'alcool au Québec. L'évolution des pratiques commerciales de la société des alcools au Québec.BEGIN (Claude); QUESNEL (Géraldine-T); APRIL (Nicole) et al.2003, 2005; 5vol. (62 ; 29 ; 27 ; 22 ; 32p.), isbn 2-550-40062-3OUVRAGE.

Evaluation of the characteristics of safety withdrawal of prescription drugs from worldwide pharmaceutical markets-1960 to 1999. MAN FUNG (.); THORNTON (Anna); MYBECK (Kathy) et al.DRUG INFORMATION JOURNAL. 2001; 293-317, issn 0092-8615ARTICLE.

Les boissons énergisantes : entre menace et banalisation. = Energy drinks: Threatening or commonplace? An updatePLAMONDON (Laurie).TOPO. 2011, isbn 9782550624448; 3vol. (9 ; 10 ; 10p.), ill., coul., issn 1925-5748 / 2291-2096, isbn 9782550624448FASCICULE.

Ethique médicale et problèmes juridiques. = Medical ethics and juridical problems.GROMB (S.).JOURNAL DE MEDECINE LEGALE DROIT MEDICAL. 1992; 245-248, issn 0249-6208ARTICLE.

La non-commercialisation du corps humain.ETHIQUE (I.).MEDECINE ET HYGIENE. 1991; 336-341 (4 p.), issn 0025-6749ARTICLE.

  • Page / 44