Banque de données en santé publique

Aide

Lien permanent : http://bdsp-ehesp.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=67397

Export

Sélection :

Project LEAN : lessons learned from a national social marketing campaign.

Auteur
SAMUELS (S.E.)1
[1] USA. Henry J Kaiser family foundation. Menlo Park CA
Source
PUBLIC HEALTH REPORTS, Vol 108, N° 1, 1993, pages 45-53, 24 réf.
Type de document
ARTICLE
Langue
Anglais
Résumé
The Henry J. Kaiser Family Foundation initiated a social marketing campaign in 1987 to reduce the nation's risk for heart disease and some cancers. Consensus on recommendations for dietary change have stimulated the development of a variety of social marketing campaigns to promote behavior change. Project LEAN (Low-Fat Eating for America Now) is a national campaign whose goal is to reduce dietary fat consumption to 30 percent of total calories through public service advertising, publicity, and point-of-purchase programs in restaurants, supermarkets, and school and worksite cafeterias.
Mots-clés BDSP
Homme Education nutritionnelle Education santé Prévention Etats Unis Amérique Evaluation
Mots-clés Pascal
Campagne de masse Régime alimentaire dépourvu Homme Education nutritionnelle Education sanitaire Matière grasse Prévention Etats Unis Amérique du Nord Amérique Evaluation
Mots-clés Pascal anglais
Mass campaign Deficient diet Human Nutrition education Health education Fat Prevention United States North America America Evaluation
Provenance

Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

Identifiant BDSP
67397
Création de la notice
1994-06
Dernière mise à jour
1994-06

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d'une licence CC by NC-SA BDSP

Accès au Document

Rechercher sur le web